Kako od fakulteta do svog prvog radnog mjesta?

marin_drlje_copy-2

Marin Drlje, Croatia Osiguranje: “Radnim okruženjem vlada proaktivni duh i usmjerenost prema inovacijama”

Marin Drlje magistrirao je matematiku na zagrebačkom PMF-u, a nakon kraćeg angažmana u PBZ-u otišao je i do Češke na Charles University gdje je upisao magisterij iz ekonometrije. Radno iskustvo potom je stekao i u praškom uredu konzultantske kuće Ernst & Younga (EY) u području napredne analitike.

Nakon rada u EY-u, prihvatio je poziciju istraživača na Praškom institutu CERGE-EI te naredne dvije godine sudjelovao u statističkim projektima, uključujući i one na prestižnom sveučilištu Princeton. Ondje se bavio geospatial analizom restoranske industrije u SAD-u i konkurencije na osnovu Google podataka, analizama cjenovne elastičnosti na potražnju, zatim razvojem AI algoritama za imputaciju podataka tamo gdje se podaci ne prikupljaju, kao i razvijanjem statističkih testova i metoda. Dvije godine na CERGE-EI i - pala je odluka da se vrati u Hrvatsku i započne raditi u Croatia osiguranju. Trenutno je zaposlen kao Senior Data Scientist unutar tima napredne analitike. 

“Bavim se modeliranjem kampanja kojima je najčešći cilj generiranje leadova i/ili analiza strukture poslovanja te popratnim reportingom, odnosno praćenjem rezultata. Lead kampanje jedan su sveobuhvatni proces u kojem je ključno puno faktora - kako kolege iz prodaje, tako i svi koji sudjeluju u procesu generiranja, filtriranja i transfera/egzekucije leadova, uključujući i nas. Mislim da je to jedan „živi“ proces u kojem moramo konstantno monitorirati i prilagođavati strategije s obzirom na tržišne promjene”, navodi Marin. 

U Croatia osiguranju, od prvog dana, "kao doma"

Zbog atmosfere koja vlada u CO-u, kao i zbog usmjerenosti prema inovacijama koje se prelijevaju i na osoban razvoj, Marin kaže da se radi o sjajnom radnom mjestu, idealnom za studente i stjecanje prvih radnih iskustava. Atmosfera u njegovu timu, kao i u cijeloj kompaniji iznimno je poticajna, ugodna i opuštena. Radnim okruženjem vlada proaktivni duh i usmjerenost prema inovacijama, a kolege su jako topli i susretljivi. “Od početka, od kada sam došao, osjećam se kao doma. Mislim da smo stvarno cool tim, u kojem se zanimamo i brinemo jedni o drugima”, ističe s ponosom. 

Kaže i da je njegov posao svestran. Od računalnih programa većinu vremena koristi R i SQL, a za neke primjene, kao što je na primjer automatska obrada i detekcija sadržaja s Interneta, koristi i Python. 

“Jedan od naših primarnih zadataka je konstrukcija modela koji opisuju stvarnost i omogućuju detaljne uvide u poslovne procese i ponašanje klijenata, kako bismo optimalno usmjerili naše resurse. Na primjer, jedan od modela kojeg razvijam analizira koji su klijenti najizgledniji za akviziciju. Informacije modela trenutno koristimo za prioritizaciju leadova, ali i radimo na dekompoziciji uzroka za vjerojatnu akviziciju, kako bismo u budućnosti mogli usmjeriti procese na eliminiranje 'uskih grla'”, pojašnjava Marin. 

U timu za naprednu analitiku, navodi još k tome, bitan je kako tehnički aspekt Data Sciencea, tako i onaj ekonomski i interpretativni gdje brojke treba pretočiti u priču i ideje. U Croatiji to podrazumijeva suradnju sa širokom paletom timova te upoznavanje kako s njihovim djelovanjem, tako i s cjelokupnom strukturom poslovanja, što na kraju i izdvaja kao najvrjednije iskustvo koje i dalje stječe. “Ponosan sam jer u Croatiji razvijamo vlastite modele i postavljamo visoke standarde na tržištu te što sam u svakodnevnom radu okružen najboljim stručnjacima s kojima svaki dan sve više rastem”, ističe Marin. 

Barbara Banić, Croatia osiguranje: “Mijenjamo industriju osiguranja brinući o klijentima na inovativan način”

Brza integracija tehnologije i svakodnevnog života donijela je povećanje količine dostupnih podataka. Korištenje napredne analitike za prikupljanje i obradu tih novih setova informacija pomaže u razumijevanju tržišta, klijenata, rizika i konkurencije, pojašnjava Barbara Banić, specijalistica za poslovnu inteligenciju i podatkovnu znanost u Sektoru za praćenje transformacijskih inicijativa i članica tima napredne analitike Croatia osiguranja.

Barbara se primarno bavi razvojem i održavanjem prediktivnih modela koji se koriste za razne kampanje, kao što su primjerice cross-sell kampanje kojima je cilj povećati portfelj klijenta ili WinBack kampanje, s ciljem vraćanja bivših klijenata. Naravno, tu je i analiza podataka i reporting rezultata samih kampanja.

“Naš cross-sell model umjetne inteligencije uzima u obzir prijašnje interakcije s klijentom, analizira komunikaciju s klijentom u stvarnom vremenu i svaki mjesec stvara nove preporuke. Koristimo prediktivne modele koji uzimaju u obzir povijesna ponašanja klijenata istih karakteristika i predviđaju vjerojatnosti kupnje određenih tipova proizvoda, a time i prodajnoj mreži šaljemo kvalitetnije informacije o prodajnoj prilici”, ukratko ovim riječima opisuje svoj posao.

S posebnim entuzijazmom ističe i da Croatia osiguranje prati aktualne trendove u svijetu, pa tako u svom poslovanju koristi modele napredne analitike koji se koriste za razne prodajne kampanje. ”U svakodnevnom radu koristimo napredne tehnologije i analiziramo velike količine podataka. Ukratko, dobivene rezultate koristimo kao alat za konstantno modificiranje i razvijanje modela analize podataka te dobivanje prodajnih prilika za neke od kampanja”, pojasnila je.

Kako je sve krenulo

Barbara je 2019. godine diplomirala Financijsku i poslovnu matematiku na PMF-u u Zagrebu, a već za vrijeme studija je krenula prikupljati iskustvo. Studentsku praksu je odradila u HANFA-i gdje ju je i privuklo područje osiguranja, a nakon toga je radila i u Allianz osiguranju. Nakon diplome bila je sigurna da je posao osiguranja idealan za nju i iznimno je sretna što joj se pružila prilika da postane dio CO tima nedugo nakon diplomiranja.

Upravo zbog multidiscipliniranog pristupa poslu, rad u Croatia osiguranju smatra izvrsnom prilikom za studente da vide kako konkretno u praksi primijeniti znanja i vještine stečene na studiju. “Studenti se u Croatia osiguranju mogu upoznati ne samo s modelima koje koristimo, već i cijelim poslovnim procesom koji je potreban za kampanje, pogotovo jer je potrebna bliska suradnja različitih sektora”, poručuje.

Osim raznovrsnosti i dinamičnosti radnog okruženja, na svome radnom mjestu najviše voli odličnu atmosferu, kaže, te činjenicu da, iako su relativno nov tim, ima osjećaj da surađuju godinama. “Definitivno bih istaknula raznovrsnost vještina ostalih, koje su stekli prije dolaska u tim te njihovu spremnost da podijele ta znanja s ostalima”, kaže. Dodaje i da mogućnost učenja od kolega s puno više iskustva u raznim područjima smatra najvrjednijim iskustvom koje stječe radeći u Croatia osiguranju.

Rad u CO-u izvrsna je prilika za upoznavanje ne samo s modelima koje koriste, već i cijelim poslovnim procesom potrebnim za kampanje, posebice jer je nužna bliska suradnja različitih sektora, poručuje Barbara. “Napredne tehnologije omogućile su prikupljanje velikih količina podataka velikom brzinom, što otvara nove mogućnosti primjena u raznim područjima, uključujući osiguranje. CO je, prepoznavanjem potencijala u njihovoj implementaciji, potvrdio svoju lidersku poziciju osiguravatelja koji nameće trendove na tržištu”, poručuje.