Inženjerska arena
Što?
Projektni zadatak sastoji se od tri faze. Natjecanje se odvija kroz tri dana, pri čemu svaki dan predstavlja jednu fazu. Timovi ujutro dobivaju zadatak, rješavaju ga kroz dan, a u popodnevnim satima podnose rješenje pojedine faze te se rangiraju po dnevnim listama. Četvrti dan rezerviran je za finaliste koji predstavljaju svoja rješenja pred stručnim žirijem. Stručni žiri izabire pobjednika Inženjerske arene.
Tko?
Na natjecanju u Inženjerskoj areni mogu sudjelovati redovni studenti tehničkih znanosti te pripadnih područja iz polja strojarstva, elektrotehnike, računalstva, mehatronike i brodogradnje.
Zašto?
Znanstvenici, računalne kompanije, banke itd. u današnje doba podvrgavaju se velikim računalnim resursima te ponekad nije dovoljan jedan, ali ni dva ili tri računalna servera za obradu podataka. U takvim slučajevima su potrebne zahtjevnije, odnosno jače konfiguracije za obradu podataka. Takav udio posla na sebe preuzima podatkovni centar koji u sebi ima sustav od nekoliko desetaka i do stotina računalnih servera spojenih u jedinstvenu cjelinu koja podatke obrađuje puno lakše i efikasnije. Projektiranje, konfiguracija i priprema samog podatkovnog centra nije nimalo lagan zadatak. Potrebno je uključiti mnoge faktore i kalkulacije kako bi podatkovni centar radio nesmetano u harmoniji, bez utjecaja na samu obradu podataka. U ovoj Areni se istražuje najefikasniji i najkvalitetniji način izrade samog podatkovnog centra kako bi se daljnja istraživanja, znanost, tok te obrada informacija nesmetano moglo obrađivati i nastaviti trend digitalno-modernog doba.
Preuzmi zadatke 2022
Preuzmi rezultate arene 2019
Preuzmi tekst zadatka 2019
Preuzmi tekst zadatka 2018
Rezultati prvog dana
Final placements (assignments) | Team | Total (Max. 300) |
---|---|---|
1 | CB Ska | 279 |
2 | Sarini šećeri | 276 |
3 | Zmaj i pikove dame | 271 |
4 | Srednjoškoljke | 269 |
5 | Nije ovo zezancija | 266 |
6 | Bits please | 235 |
7 | 4DP | 202 |
8 | Šamp.ing.njoni | 185 |
9 | Area.52 | 177 |
10 | Smajlići | 167 |
11 | FSB-100 | 130 |
12 | Skeki | 112 |
13 | Inženjeri u pokušaju | 61 |
14 | Bitno je sudjelovati | 57 |
Kompetencije arene
Članovi žirija
Luka Kovačić
Rođen je u Splitu 1996. godine. Nakon završene opće gimnazije u Omišu, upisuje Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Po završetku diplomskog studija, usmjerenja Energetika, zaposlio se u Vertivu 2020. godine na poziciji inženjera za klimatizacijske sustave. U relativno kratkom vremenu imao je priliku raditi na raznovrsnim projektima unutar rastuće IT industrije. Njegova pozicija, između ostalog, uključuje i proračun i odabir komponenti klimatizacijskih sustava, proračun toplinskih opterećenja, CFD analizu te konačnu izradu dokumentacije.
Mentori
Krunoslav Peran
Krunoslav Peran radi u tvrtki AITAC sa sjedištem u Kastvu. Kao diplomirani inženjer strojarstva i voditelj odjela razvoja u tvrtki AITAC zadužen je za planiranje i praćenje svih aktivnosti unutar odjela. Kao mentor na STEM Gamesima vidi priliku da sa sudionicima podijeli iskustvo stečeno iz radnog okruženja i da upozna studente koji su zanimljivi AITAC-u kao praktikanti i potencijalni zaposlenici.
Luka Vučetić
Luka Vučetić dolazi iz Zagreba gdje je diplomirao strojarstvo (smjer mehatronike i robotike) na Fakultetu strojarstva i brodogradnje. Svoju poslovnu karijeru započinje u firmi ztkao tehnička podrška za didaktiku i električnu automatizaciju. Trenutno se bavi održavanjem edukacija za profesore srednjih škola i fakulteta, puštanjem u pogon edukativnih stranica te izradom ponuda i narudžbi za pneumatsku i električnu automatizaciju.
Matko Glučina
Matko Glučina je magistar inženjer elektrotehnike. Studij je završio na Tehničkom fakultetu u Rijeci, gdje je ujedno postao i dio istraživačke skupine RITEH AI and Robotics u kojoj istražuje pristupe za novo-nastale problemske zadatke. Uz navedeno, radi i na projektu CEKOM Smart City za identifikaciju podzemne infrastrukture primjenom algoritama umjetne inteligencije. U slobodno vrijeme radi pokuse na električnim komponentama i prži osigurače te je jedina osoba koja je uspjela srušiti Z4 HPC Cluster računalo visokih performansi. Voli boraviti u prirodi i povremeno gejmati razne tipove video igara.
Sandi Baressi Šegota
Sandi Baressi Šegota je asistent i student doktorskog studija Elektrotehnike na Tehničkom fakultetu u Rijeci, gdje je završio diplomski i preddiplomski studij računarstva. Na Zavodu za Automatiku i elektroniku bavi se evolucijskom i industrijskom robotikom, primjenom umjetne inteligencije u raznim područjima uključujući medicinu, i kompleksne inženjerske sustave te održava Z4 HPC Cluster. Član je istraživačke skupine RITEH AI & Robotics. U slobodno vrijeme se voli izgubiti u šumi sa svojom mješankom Žuži te se bavi astronomijom kao član upravnog odbora Astronomskog društva "Istra" Pula.