Povodom objave generalne teme STEM Gamesa 2020, objavili smo i glavni vizual koji je usko povezan s generalnom temom i ove godine krasio bi sve promotivne materijale, društvene mreže i samu lokaciju događaja. Vjerujemo da vas je glavni vizual ostavio bez daha (nas sigurno je :D) i vjerojatno se pitate tko stoji iza njega? Donosimo vam intervju s dizajnerom glavnog vizuala, Markom Ivanekom koji nam otkriva proces izrade glavnog vizuala, kako je tekao njegov studentski put, tko su mu uzori, zašto ne voli bankomate i još mnogo toga!
- Bok Marko, predstavi nam se ukratko!
Zovem se Marko Ivanek. Proveo sam jednu godinu studirajući krajobraznu arhitekturu na Agronomskom fakultetu, ali sam se nakon toga odlučio prebaciti na studij arhitekture (not my best idea). Ipak, nakon 2 godine arhitekture shvatio sam da me puno više zanima grafički dizajn i 3D vizualizacija interijera i eksterijera pa sam se odlučio posvetiti tome i upisati studij koji će mi omogućiti da se dalje razvijam u tom smjeru. Od ove godine započinjem studij grafičkog dizajna na visokom sveučilištu Algebra.
- Kako je izgledao tvoj put do Gamesa?
Za Gamese sam saznao preko svoje sestre (najbolja sestra na svijetu) koja me upoznala s jednom od vaših voditelja znanja, Petrom Gospodnetić. Ona me je predstavila organizatorima i pružila priliku da pokažem što znam.
- Kako bi opisao vizual koji si napravio? Kako je tekao proces nastanka glavnog vizuala i od koje ideje si krenuo? Koliko dugo ti je trebalo da ga napraviš?
Sve je krenulo od vizualne interpretacije fraze “iz malenog u veliko, iz velikog u malo”, što je bio moto ovogodišnjih gamesa. Bilo je puno ideja koje sam prvobitno predložio, sve od apstraktnih geometrijskih likova i tijela kroz koje sam pokušao simbolički prikazati ovogodišnju temu. Nakon toga sam krenuo u detaljniju razradu odabranih rješenja te smo kroz brojne konzultacije i razgovore došli do konačnog rješenja. Cijeli proces je trajao manje od mjesec dana od prvog sastanka pa do završnog vizuala. Konačno rješenje je kompleksna kompozicija elemenata koji simboliziraju dualitet mikro i makro sustava koji se međusobno prožimaju.
- Otkada se baviš dizajnom?
Dizajn me počeo zanimati krajem srednje škole, ali sam se intenzivnije počeo baviti raznim malim projektima u zadnje 2 godine. Preko prijatelja i sestre sam dobivao male poslove jer su se brinuli da ću završit ispod mosta inače. Vrlo sam zahvalan cijeloj toj ekipi.
- Koji ti je najdraži stil/tehnika/alat koji koristiš?
Od programa najviše se volim igrati Photoshop-om, a od slikarskih tehnika najviše volim koristiti vodene boje jer imaju određenu dozu nepredvidljivosti s obzirom da se pigment unutar vode ne može savršeno kontrolirati pa se događa puno malih sretnih pogrešaka.
- Imaš li najdraži dizajn/skicu koju si napravio?
Kao što se vidi u mojim radovima i svim mojim dizajnima, volim eksperimentirati s bojama i ubaciti malo emocije u sliku da dobije na autentičnosti.
- Imaš li uzore u dizajnu? Tko ili što te inspirira?
U svijetu dizajna nemam nažalost nikakve uzore. Da me pitaš da ti nabrojim pet dizajnera morao bih te razočarati s neugodnom tišinom i spontanom promjenom teme.
Ja svoje uzore i ideje vučem pretežito iz slikarskog svijeta. Osobno pristupam svakom svom dizajnu kao malom slikarskom projektu. Moji uzori su primjerice James Jean koji spaja suvremene predmete s estetskim tehnikama nadahnutim tradicionalnim kineskim, japanskim i renesansnim slikarstvom. Yoji Shinkawa koji je zaslužan za vizualni stil Metal Gear serijala (videoigrica), čiji stil je baziran na statičkim kompozicijama, ali zbog tehnike koju koristi i njegovih poteza kistom slike mu djeluju izrazito dinamično. Svojim stilom savršeno prikaže karakter svojih likova koje dizajnira. Također vučem inspiraciju iz svijeta stripa pogotovo od umjetnika Kentaro Miura (Berserk) i Alex Ross koji je poznat po serijalu Kingdom Come.
- Koji su ti planovi za dalje (vezano za fakultet, posao, hobije)?
Volio bih završiti svoj novi fakultet (treća sreća) i osnovati firmu, zajedno sa svojom sestrom, koja bi se bavila kombinacijom arhitekture, dizajna i 3D vizualizacija.
- Postoji li boja koja ti je odbojna, koju ne voliš koristiti u dizajnu?
Niti jedna boja mi nije odbojna i sve ih koristim u prevelikoj mjeri, svaka je posebna i korisna na vlastiti način.
- Koja je tvoja guilty pleasure pjesma?
Flyers od grupe Bradio. Japanski funk je jedna od najboljih stvari koje sam u životu pronašao. Općenito, dok radim uvijek slušam nekakvu anime glazbu jer se lakše uživim u posao.
- Da možeš izbaciti postojanje nekog izuma, koji bi to izum bio?
Bankomati. Čine me nervoznim i stvaraju mi stres. Najdraže bih izbrisao postojanje banki i vratio se u stara srednjovjekovna doba kad si mogao dobiti za vreću krumpira dvije kokoši. Imam fobiju od banki ukratko rečeno.
- Za kraj, što bi poručio mladim dizajnerima?
I sam sam mladi dizajner, neka meni netko nešto preporuči 😊 Kad bih već morao dati savjet rekao bih ovo:
Pod jedan, kradi. Kradi iz svakog medija kojeg voliš, bio to svijet dizajna, arhitekture, slikarstva, stripa, filma, glazbe itd., jer sve je već napravljeno na tisuću različitih načina od mnogo iskusnijih ljudi. I iskoristi to za svoj vlastiti rad kao nekakav temelj na kojem možeš graditi svoju ideju koja odražava tvoju vlastitu kreativnost. Ne mora se početi od nule.
Pod dva, moli Boga da imaš obitelj koja vjeruje u tvoje sposobnosti i prijatelje koji se brinu da ne završiš ispod mosta 😊.