Tko se krije iza STEM Games Safe Mode zadataka?

1200_628

S novim konceptom dolaze i novi izazovi. Tko su Tedi Fućak i Vedran Stipetić te gdje su pronašli inspiraciju za ovogodišnje zadatke koje su pripremili natjecateljima doznajemo u novom blogu! 

 

 

  • Možete li nam se ukratko predstaviti? Čime se bavite, i kako je tekla vaša priča na Gamesima? ☺

 

    • Vedran: Ja sam Vedran Stipetić i doktorand sam na FER-u. Preddiplomski studij sam završio na PMF-u matematici, a diplomski studij iz primijenjene matematike na Technical University of Denmark u Copenhagenu. Godinama sam sudjelovao na matematičkim natjecanjima, ali na fakultetu me više počela zanimati sama primjena matematike, a ne samo rješavanje zadataka te me to privuklo Gamesima. 
    • Tedi: Ja sam Tedi Fućak. Kao magistar biotehnologije u medicini bavim se PCR analizama SARS-CoV-2 i obradom bioloških podataka u laboratoriju u KBC Rijeka. Sudjelovao sam na STEM Games natjecanju 2018. i 2019. godine te je moj tim 2019. pobijedio u natjecanju iz znanja u Science areni. Zbog odličnog doživljaja Gamesa u smislu razvoja kreativnosti, širenja poznanstva i edukacijsko-zabavnih događaja, pridružio sam se mentorskom timu, a cilj je isti duh prenijeti na novu generaciju kandidata.

 

fotka Tedi Science

 

  • Gdje pronalazite inspiraciju za smišljanje zadataka ove godine? 

 

    • Vedran: Glavna inspiracija za zadatke su problemi o kojima sam razmišljao za vrijeme pandemije. Kako najosnovnije modelirati društvo i socijalno distanciranje? Kako procijeniti efekte cijepljenja na širenje bolesti? Pokušao sam ta i slična razmišljanja pretočiti u zadatke na Gamesima.
    • Tedi: Inspiraciju pronalazimo u svakodnevnom radu i želji da kandidatima ukažemo na kreativni način razmišljanja za rješavanje izazova u svojoj profesiji.

 

 

  • Koje prepreke vam je donijela pandemija u cjelokupnom radu i kako ste se adaptirali? Kako vas je motivirala u sastavljanju zadataka?

 

    • Vedran: Kao osoba koja primarno radi na računalu, što čitajući članke, što programirajući, pandemija mi nije bitno promijenila posao osim što se iz ureda preselio u moju dnevnu sobu. Najveća prepreka u radu od kuće je sigurno bila manjak kolega s kojima bih pričao i s kojima bih raspravljao o idejama. To su donekle zamijenili Zoom sastanci, no ne možemo to uspoređivati jer nikako nije isto. Osim toga, velika prepreka je bila prestati opsesivno čitati sve novosti o koronavirusu i pokušavati doznati sve što se može. Ti dugi sati istraživanja epidemiologije, virologije i drugih meni ne bliskih znanosti motivirali su me da pokušam približiti interdisciplinarnost studentima kroz zadatke na Gamesima.
    • Tedi: I u samim Gamesima pandemija nas je stavila u situaciju thinking inside the box, zbog nemogućnosti održavanja uživo sastanaka, organizacije i team buildinga, a ujedno je bila i motivacija za thinking outside the box te smo se prilagodili online radu. 

 

 

  • Koje su promjene i kakve zadatke studenti mogu očekivati ove godine s obzirom na online izdanje?

 

    • Vedran: Dvije su glavne promjene u zadacima. Jedna je ta da se studenti natječu u jednoj zajedničkoj interdisciplinarnoj areni sa zadacima iz svih područja, dok neki sadrže više različitih područja, a ne samo jednoj areni kao prošlih godina. Druga velika razlika je da će se zadaci automatski evaluirati na serveru nakon predaje pa će rezultati biti odmah vidljivi.
    • Tedi: Studenti mogu očekivati realne problemske zadatke, koji se pojavljuju tijekom rada u odabranoj profesiji i u kojima se očekuje praktična upotreba znanja i iskustva stečenih tijekom studija.

 

 

  • Što očekujete od studenata ove godine?

 

    • Vedran: Od studenata očekujemo grupni rad, što je ove godine zakomplicirano s obzirom na pandemiju, i da će mnogi morati surađivati online. Nadam se i da će naučiti nešto o interdisciplinarnoj suradnji za koju inače mislim da je izuzetno vrijedna vještina. I naravno, kao i uvijek, očekujemo da će biti izvrsni 🙂
    • Tedi: Ukratko, od studenata očekujemo motiviranost, pravednost, timsku suradnju i kreativnost.

 

 

  • Što mislite o online izdanju Gamesa i utječe li to na motivaciju studenata?

 

    • Vedran: Mislim da aspekt socijalizacije na Gamesima definitivno nedostaje i da je šteta što nije izvedivo imati Gamese uživo. Vjerujem da nekima to smanjuje motivaciju jer neće imati najzabavniji dio čitavog događaja, ali istovremeno mislim da će mnogi pronaći volju. Nadam se da smo napravili dovoljno zanimljive i zahtjevne zadatke za natjecatelje.
    • Tedi: Svi znaju da su Gamesi uživo nezamjenjivi. No, online izdanje Gamesa je tu da se se podsjetimo na edukativno-zabavni doživljaj Games natjecanja, a novi kandidati uvedu u STEM Games natjecanje kako bi sama tradicija ostala održiva, popularna i prepoznatljiva.

 

Copy of 2

 

  • Kako bi opisali zadatke Games arena, po čemu se razlikuju od tipičnih „ispitnih“ zadataka?

 

    • Vedran: Zadaci nisu slagani sa idejom ispitivanja činjeničnog znanja, nego primjene znanja. Na samom natjecanju se smiju koristiti svi izvori pa samim time znati na pamet nešto nije bitno. Bitno je znati pronaći informacije i znati iskoristiti te informacije da se riješi neki problem.
    • Tedi: Tako je, zadaci se temelje na razumijevanju koncepata, a ne na „suhoparnom“ poznavanju činjenica. Games zadaci su koncipirani kao stvarni problemi/izazovi u kojima se pojedinac može naći u svojoj profesiji nakon završetka studija. Ocjenjuju se odgovori, temeljeni na kreativnom razmišljanju s najrealnijim i najefikasnijim rješenjem.

 

 

  • Što je po vama „pravi“ STEM Games zadatak i kakve su reakcije studenata na kreativni thinking outside the box koncept natjecanja?

 

    • Vedran: Pravi zadatak je onaj koji ne ispituje studente da direktno ponove gradivo sa faksa, nego da sami prouče širu sliku i smisle kako pristupiti zadatku. Pogotovo su mi dragi zadaci koji imaju dugo i komplicirano rješenje za one koji se ne potrude pažljivo razmisliti, ali imaju i jednostavno i kratko rješenje za one koji ga se sjete. Reakcije studenata možemo vidjeti po broju studenata koji se prijavljuje svake godine
    • Tedi: Pravi STEM Games zadatak predstavlja stvarni izazov čije rješenje zahtijeva kreativni način razmišljanja i upotrebu znanja i iskustava dobivenih tijekom studija. Reakcije na kreativni thinking outside the box koncept natjecanja su pozitivne jer je svima u interesu da se omogući način odgovaranja sa slobodom misli i mogućnosti iznošenja vlastitih ideja i koncepata. Tako i „idealan“ STEM Games tim ima kompetentnost, interdisciplinarnost, kritičko i kreativno razmišljanje, suradnju i snalažljivost. Najdraži mi je osjećaj uzbuđenja tijekom natjecanja i izazovi iz dana u dan, nova poznanstva, druženja, nove kolege i kolegice, te razmjena znanja i iskustva.

 

 

  • Koju poruku bi poslali mladim STEM snagama ove godine i motivirali ih na prijavu?

 

    • Vedran: Mislim da je ovo izvrsna prilika vidjeti koliko zapravo znate baratati svojim područjem, a ne koliko ste si truda dali sa spremanjem za ispit. Svatko koga zaista zanima područje koje studira bit će oduševljen novim idejama i konceptima koje će otkriti za vrijeme rješavanja natjecanja.
    • Tedi: Bit će vam zanimljivo, izazovno i drago što ste prisustvovali natjecanju i bit će vam žao kada završi te ćete željeti sudjelovati opet jer ćete osjetiti da ste sudjelovanjem proširili svoj comfort zone dosadašnjeg znanja, iskustva i poznanstva.